torsdag 18. august 2011

Opalin samlingen min

Her kommer noen bilder av Opalin samlingen min, minus Opalin vasene mine for de står ett annet sted og kommer i et innlegg senere!
Jeg har lenge vært begeistret for Opalin tingene og jeg har samlet en liten stund og med en skål her og en vase der så vokser samlingen litt etter litt og nå begynner jeg å bli rimelig stolt over samlingen min.




Jeg har nå også funnet noen deler til serviset dere ser på bildet ovenfor som passer veldig godt sammen med det helt hvite.




En sukkerskål og fløtemugge er med i samlingen sammen med stettfat...




I front her har jeg en helt utrolig vakker og detaljert fløtemugge som jeg fant I Danmark i fjor sommer, jeg har ikke sett maken til denne noen gang, mon tro om den er sjelden?




Denne er vel og merke ikke hvit, men for en nydelig blåfarge!!!
Da jeg fant denne på en bruktbutikk i sommer bare måtte jeg kjøpe den, det var så at hjertet nesten hoppet over ett slag av pur lykke og det var liten tvil om at den skulle være med hjem...



2 kommentarer:

  1. Den blå bollen/skålen der var helt nydelig, skjønner godt at du falt for den ja :)
    Takk for kommentar hos meg, det er helt riktig som du sier - jeg øynet penger og gnukket på "sølvet" som bare det :) Jeg begynte veldig entusiastisk, men etterhvert måtte jeg bare innse nederlaget.
    Og du, bare si fra altså, hvis du er interessert i sølvplett. Good price, good price, only for you :)

    SvarSlett
  2. Den blåa skålen är otroligt vacker, det är faktiskt en Westmoreland pjäs från 40-talet.

    SvarSlett