søndag 24. januar 2010

Antikk og samlemesse i går

Jeg var på antikk og samlemesse med min mor i går og kom over flere ting som fikk bli med hjem men for å starte med det siste så vil jeg vise hva jeg fant midt oppi alt mulig småtteri!!!
Et helt nydelig patinert skap fra 1800-tallet, det hadde visstnok stått bortgjemt her på Hedmark i mange år.
Jeg falt pladask i det jeg så skapet og hadde såååå sinnsykt lyst på det, men følte det var litt for dyrt for lommeboken min akkurat nå, jeg hadde mest lyst til å gråte da vi beveget oss over til neste stand.
Jeg var innom skapet mange ganger, kikket på det og beundret det og til slutt sa han som eide det at han skulle slå av 2 000 kr siden han så at jeg hadde så lyst på det, jeg slo til på flekken og var verdens lykkeligste der jeg sto!!!




Slik så det ut etter en grundig vask og på sin plass i min stue.



Nydelige nøkler fulgte også med, store og litt små rustne....Herlig!!!



Inni er det masse små rom og skuffer som jeg hadde dekorert inni hodet mitt mens jeg sto og lurte på om jeg hadde råd til skapet eller ikke...



Slik ble det til slutt, ikke så godt bilde da det ble tatt i helt feil lys sent i går kveld!!!



Denne rødfargen er mer lik den som faktisk er på den, lurer på å male den hvit innvendig men er ikke helt sikker enda!!!


Hva synes dere om skapet???
Var det et røverkjøp???
For de som lurer så kjøpte jeg det for 13 000 kr


Fler bilder av "skattene" jeg kjøpte i går kommer litt senere!!!

1 kommentar:

  1. Ett härligt skåp! Vet du hur gammalt det är? Är det i bra skick? 13.000 är väl ungefär vad man får betala för ett sådant.
    Ha det gott!
    Hälsningar
    Susanne med glasbitarna

    SvarSlett